Fortepian/pianino

Fortepian to jeden z najpopularniejszych wyborów, kiedy rozpoczyna się naukę muzyki.
Instrument znany już na przełomie XVII/XVIII wieku, stał się inspiracją dla ojca muzyki klasycznej Jana Sebastiana Bacha, instrumentem koncertowym dla klasyków wiedeńskich, wielokrotnie ulepszany brzmiał w salach koncertowych i kameralnych salonach okresu Romantyzmu, stał się instrumentem Chopina. Układ klawiatury wykorzystano również w późniejszych instrumentach elektronicznych, a umiejętność gry na fortepianie czy pianinie jest dziś wykorzystywana w każdym niemal nurcie muzyki.
Kolekcja zabytkowych fortepianów mieści się w Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu.
Podczas kursów uczymy gry na poziomach od początkującego do zaawansowanego, a bardzo szeroki repertuar inspiruje pozycjami zarówno muzyki Baroku, Klasycyzmu, Romantyzmu jak i pozycjami XX wiecznej muzyki klasycznej oraz aranżacjami muzyki popularnej.
Dodatkowe zajęcia z teorii muzyki i kształcenia słuchu pozwalają zdobyć wiedzę teoretyczną, a wykłady zmienne jak "Muzyka: słucham, kocham, czy rozumiem?" czy "Rytm: serce muzyki" świadomie wykonywać coraz bardziej ambitny repertuar.
Podczas egzaminu należy wykonać po jednym z utworów z list A, B, C , gamy i pasaże, ćwiczenie a'vista oraz udzielić ustnych odpowiedzi na cztery pytania z kształcenia słuchu.
Szczegóły programu ABRSM znajdują się na stronie www.abrsm.org
Instrument znany już na przełomie XVII/XVIII wieku, stał się inspiracją dla ojca muzyki klasycznej Jana Sebastiana Bacha, instrumentem koncertowym dla klasyków wiedeńskich, wielokrotnie ulepszany brzmiał w salach koncertowych i kameralnych salonach okresu Romantyzmu, stał się instrumentem Chopina. Układ klawiatury wykorzystano również w późniejszych instrumentach elektronicznych, a umiejętność gry na fortepianie czy pianinie jest dziś wykorzystywana w każdym niemal nurcie muzyki.
Kolekcja zabytkowych fortepianów mieści się w Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu.
Podczas kursów uczymy gry na poziomach od początkującego do zaawansowanego, a bardzo szeroki repertuar inspiruje pozycjami zarówno muzyki Baroku, Klasycyzmu, Romantyzmu jak i pozycjami XX wiecznej muzyki klasycznej oraz aranżacjami muzyki popularnej.
Dodatkowe zajęcia z teorii muzyki i kształcenia słuchu pozwalają zdobyć wiedzę teoretyczną, a wykłady zmienne jak "Muzyka: słucham, kocham, czy rozumiem?" czy "Rytm: serce muzyki" świadomie wykonywać coraz bardziej ambitny repertuar.
Podczas egzaminu należy wykonać po jednym z utworów z list A, B, C , gamy i pasaże, ćwiczenie a'vista oraz udzielić ustnych odpowiedzi na cztery pytania z kształcenia słuchu.
Szczegóły programu ABRSM znajdują się na stronie www.abrsm.org